Herbetiz bultan ya kodek!

Perşembe, Eylül 15

4 Parca

Bogac'la Mount Abu'dan inip Jaisalmer'e gitmeyi planliyorduk ama olmadi. Otobus yokmus. Iyi dedik, aradaki Jodhpur sehri de guzel. Jodhpur'a bir bilet aldik. Otele para vermek istemedigimiz icin couchsurfing (CS) baktik ve Jodhpur'da ilk CS deneyimimizi yasadik.
Ram adinda bir arkadas. Karisi ve iki cocuguyla yasiyor. CS ile ilgili kafamdaki ilk kurali yikip bir hata yaptim. Tur rehberi bir adamin evinde kaldim. Tum gun ve tum gece boyunca adam bize bir seyler satmaya, turlar ayarlamaya calisti. Yorgunuz dedik, aciz dedik, susuzuz dedik dinlemedi. Ordan girdi, burdan cikti rahat birakmadi. Yahu diyoruz burada sadece gece kalacagiz, yarin gidecegiz yok... Aç ve susuz olarak tam 4 saat Ram'in karşısında oturup tekliflerini savuşturduk.
Neyse zar zor gece kendimizi azad ettirdik. Istersek evinin daminda yatabilecegimizi soylemisti, biz de oyle yaptik. Bogac, sivrisineklere dayanamayip gece odaya indi, ben butun gece yildizlari izledim. Sivrisinekler uyutmuyordu, panoramik bir manzaram vardi, oylece takildim.
Bir de Mt. Abu'dan Jodhpur'a giderken gunduz otobus yolculugu yaptik. Ilk gunduz yolculugumuz ve ilk otobus yolculugumuz oldu. Ikisi de yapilmamali.
Biliyorsunuz Hindistan'in bir adi da "Kornalar Diyari" Bu memlekette insanlar "naber, nasilsin, kenara cekilir misin, riksama binmek ister misin, inek cekil, domuz yoluma cikma, yol ver" vb seyler soylemek icin uzun kornalar kullaniyorlar. Ozellikle agir vasitalarin hepsi kendini ada vapuru zanlediyor. 4 saniye - 5 saniye suren sebepsiz kornalar. Sehirler arasi yollarda yanindan gecen herkese uzun kornalarla selam veriyorlar. Bu yogun ses altinda uyumak mumkun degil. Bir de butun otobusler gunduz gidiyorlar. Neden diye merak ediyordum yolda ogrendim. Yol boyunca tum koylere ugrayip ayni zamanda koyler arasi dolmus gorevi goruyorlar.
Kisaca her koyde uzun bekleyisler, her uykuya dalista kornayla ziplamalar derken yorgun argin Jodhpur'a attik kendimizi. O zaman da CS baskisi basladi. Adam bana karisinin telefonunu satmaya bile calisti.
Sabah erkenden evi terk ettik. Aksam da Bogac, otobusle Udaipur'a gitti, ben de trenle Jaipur'a. Ayrilmayi planlamiyorduk ama Jodhpur otobusunde aniden ayrilma karari aldigini acikladi. Eyvallah dedim. Artik dort farkli yonde dort kisiyiz. Nepal'de bulusmayi diliyoruz.

fc

6 yorum:

kırmızı karınca dedi ki...

dijiridu meselesi ne oldu can iyi haberler bekliyorum. özledim seni fc pazartesi okul başlıyo gel evine okuluna dön

kırmızı karınca dedi ki...

http://www.youtube.com/watch?v=fPI6KUn4_FI&feature=player_embedded#!

bunu paylaşmak istedim güçlü bir mantra, dua.fc akılda ve kalbinde tutmanı tavsiye derim..seni seviyorum ..meleklere emanet ol..

duende dedi ki...

hindistan'da mantra, dua hepsi hikaye. huzur falan bulmuyorsun tam tersi geriliyorsun bilesin.
dun tanistigim cift gezimi ozetleyen bir cumle soyledi: "insanin hindistan'dan sonra bir tatile ihtiyacim oluyor." dedi.

Kürşad Erson dedi ki...

http://youtu.be/3Dsz4dB6DuM

şu an senin yerinde ben olsam gezinin en güzel zamanları olurdu şu anlar.keza kendinden başka bi sorumluluğun yok.yalnız dolaşmayı severmisin bilmiyorum ama ben olsam bu fırsatı iyi değerlendirirdim.

kendine iyi bak.

e.oydemir dedi ki...

yaaaaaaaaaaaa :( çok üzdünüz bizi. nasıl da anlatmış... siz ayrılamazsınız

yazgı dedi ki...

fevzican yazdıklarını büyük bir zevkle okuyorum. yorum yapmıyorum diye okumuyorum sanma, sıkı takipçinim. ne zaman döneceksin cnm öpt kib bye