Herbetiz bultan ya kodek!

Cumartesi, Eylül 17

Col Kafasi - II

Ozcan Yurdalan'in kitaplarinda gezi yazilarinin arasinda "Bir Yolcu Gordum" diye baslayan bolumler var. Muhtemelen kurgu olan diyaloglarla seyahat kafasini, beklentileri, yasananlari farkli bir sekilde anlatir kendisi. Hatta bu yazilar toplanip bir kitap basilmis ve Siraz'da karsilastigimizda bize bir kopyasini hediye etti. Iste Jaisalmer'de bir gece sohbeti gecirdim ki o kitaba yazilacak cinstendi...
Jaisalmer'de La Mystiqua Hotel'de damda oturuyorduk. Elektrikler kesikti, bu yuzden gozalabildigine yildiz altindaydik. 4 kisiydik, iki Alman kiz, ben ve kizlarin col safarisi rehberi Sayid.
Hos geldin, bes gittin, kac gundur Hindistan'dasin, nereleri gordun? Klasik muhabbetimiz devam ediyordu. Kizlar 3 kere Alanya'ya gelmisler. Ben de gecen sene gitmistim. Konustuk durmadan. Alanya'dan Hindistan'dan. Almanya'dan Istanbul'dan... Ben Iran'i anlattim, kizlar Daarjelling'i anlattilar...
Sonra sira bir sekilde Sayid'e geldi. Sayid: "Col benim Turkiyem." dedi. "Col benim Hindistanim, Almanyam, Iranim her seyim. Insanlar geliyorlar, onlari colde gezdiriyorum, Avusturya'dan geldim, Isvec'ten geldim, Israil'den geldim diyorlar. Oralarin hicbirini gormedim ama hepsini colde dinledim." E diyorum Rajhastan'in disina cikmadin mi? Bir kere Delhi'ye gittim diyor. Goa'ya git, Daarjelling'e git, Armritsar'a git. Hindistan'in heryeri baska bir dunya diyorum. Omuz silkiyor. Colu seviyorum, ben col insaniyim diyor.
Eyvallah diyorum.

1 yorum:

zingarina dedi ki...

sayid'i sevdim,her zaman gıpta ettiğim insan modeline yakın bi tip. tek bi coğrafyada tek bi uğraş içerisinde ama onu ölümüne benimsemiş kafalar.. okurken hayal ettim onun cümlelerini söylerkenki halini ve sizlerin suskunluğunuzu bi an dahi olsa ki..