Herbetiz bultan ya kodek!

Pazartesi, Kasım 14

Garip bir rüya gördüm. 80'lerin sonlarında çekilen 3. kalite Türk filmiydi rüyam. Ahu Tuğba vardı, Rutkay Aziz vardı. Rutkay Aziz'in adı Rutkay Aziz'di ama dış görünüşü Metin Kaçan'dı. Esmer tenli, cılız, bir karış uzunluğunda kıvırcık saçları, üç parmak uzunluğunda sakalları vardı. Sakalları seyrek, tepesi keldi. Saçları da sakalları da kır kırdı böyle...
Rüya direk aksiyon sahnesiyle başlıyor. Rutkay, bir kamyonetin tepesinde gidiyor. Öndeki arabayı kovalıyorlar. Bizim araba öndekine yaklaşınca Rutkay, çok dikkatli bir şekilde kamyonetin tepesinden eğilip yere basıyor. Aynı dikkatle öbür ayağını da yere attıktan sonra dikkatli bir şekilde yürüyor. Ağır ve dikkatli adımlar atınca kamyonet ve takip edilen arabanın gerisinde kalmıyor.
Anlatmak biraz güç. Otostopçunun Galaksi Rehberi'nde uçmayı öğreten bir madde var. "Yere düşerken dikkatiniz dağılırsa yeri ıskalarsınız ve uçmaya başlarsınız." diyordu madde. O tarz bir şey işte. Rutkay dikkatli adımlarıyle öndeki arabaya yürüyebiliyor. 80'ler sonlarındaki filmlerde yaratılan türden çakma serseri tipi var tam Rutkay'da.
Ahu Tuğba'nın hikayedeki yerini hatırlamıyorum ama varlığını hatırlıyorum.
Sonra Kesmeşeker'den Yağmur şarkısı çalmaya başlıyor. Ama rüyamda bu şarkıyı söyleyen Kesmeşeker değil Bülent Ortaçgilmiş meğersem.

Geçen sene de Bülent Ortaçgil'i görmüştüm rüyamda. Dış görünüşü Nejat Yavaşoğulları'ydı ama... Konserine gitmiştim, sonra muhabbet etmiştik, mangalda balık falan yapmıştık.

Hiç yorum yok: