Herbetiz bultan ya kodek!

Cumartesi, Eylül 10

Sistemi Yenmek Icin Sistemli Olmaliyiz

Simdi biz Hindistan'a adimimizi attigimiz anda kaziklandik ya, bu bir icimize oturdu. Oyle ciddi bir para kaybetmedik ama kendimize yediremedik bunu.
Dun oyle bir yontem buldum ki kaziklanan egomu tamir etmeyi basardim. Once bir riksaciyla anlasilir. Riksacilar, seni pahali dukkanlara goturmek karsiliginda para alirlar. Bir sey satin alirsan komisyonu ceplerler ama alamsan da yarim saat kadar vakit gecirmen riksacinin dukkandan biraz (vallahi miktarini ogrenemedim) para almasina yeter. Iste anlastigim riksaci bizi 2-3 dukkan gezdiriyor. Gezdigimiz dukkanlarda yarimsar saat zengin ama hicbir seyi begenmeyen turist taklidi yapmamiz gerekiyor. Yarim saat sonra cikiyoruz ve riksacimiz bizi belese sehir disindaki guzel turistik yerlere goturuyor.
Bunu bana riksaci Soan teklif etti. Soan garip bir adam. Yaptigimiz pustlugu felsefik olarak acikliyor: "Bir el otekini yikar. Ben babamdan bunu ogrendim. Sen beni kolla, ben de seni kollayayim," Sonra yol boyu her kelimeye kucuk siirler yaziyor.

How old are you?
Twenty three
Twenty three you are free.
How old are you?
Thirty two nothing to do.

No teacher no future
No collage no knowledge
No beer no wear

Bu ic bayici kafiyeli kelimeler esliginda bir gun boyunca sehir disinda kucuk kucuk birsuru tapinaklar gezdik. Sonra dukkanlara ugrayip her seye bir kusur bulup yarim saat harcadik, biralarimizi alip kendimizi otelimize biraktirdik. Biralar haricinde tek seye para odemedik. Hindistan'in Efes'i Kingfishers. Pek bir seye benzemiyor ama yoklukta degerini biliyoruz.

Ha bir de Jaipur'a gelen olursa gitmesi gereken adres kesinlikle Blue King Guest House. Su ana kadar odedigimiz en dusuk otel ucreti bu otelin iki katindan daha fazla. Bunun yaninda bu gune kadar gezdigimiz en temiz, en iyi calisanlari olan, en yardimsever yoneticiye sahip otel. Mimarisi, ic mimarisi, hizmeti her seyi mukemmel. Para harcamayalim diye mutfaklarini kullanmamiza izin veriyoylar. Sattiklari seyler de sokakta bakkalda aldigimizdan bile daha ucuz. Dunyanin en iyi insanlari tarafindan yonetiliyor. Su ana kadar Hindistan'da basimiza gelen en iyi sey bu Guest House oldu. Dedigim gibi yarin aksam ayrilik vakti. Uc farkli yonde uc farkli seyler yasayacagiz. En guzelini yasayan digerlerini kiskanclik krizlerine sokacak falan...

Hiç yorum yok: