Herbetiz bultan ya kodek!

Pazar, Ağustos 28

Baydik galiba İran'dan biraz. Hani iyi hos da 1.5 haftadan sonra cok cekilmiyor valla. Onumuzde iki sehir ve bes gun daha var ama artik herkes buranin tadini cikartmaktansa 2'sini bekler oldu. Tabii baymamiz biraz da simarikliktan. 2'sinde eve donecek olsak tirim tirim kacardik ama 2'sinde Hindistan olunca hepimiz ona konsantre olduk.
Isfehan bayagi guzel sehir. "Iran, parkların ve havuzlarin diyari." cumlesini dogrulayabildigim tek sehir Isfehan. Butun sehir koca koca parklarla dolu. Ayrica Isfehan turiste bayılan bir sehir. Her an rockstar kivaminda yuruyoruz. Goren herkes bir hello-good bye patlatiyor. Anneler Ingilizce bilen kizlarini yanimiza yollayip konusturtuyor falan. Bunun haricinde Isfehan gordugumuz diger Iran sehirlerine gore tertemiz bir havaya sahip. Mesela Tahran'in karbonmonoksit ortalamasi Mecidiyekoy'deki viyadugun altindaki yol kadarken Isfehan tertemiz boyle doya doya nefes aliyor insan.
Ha bir de Farscayi bayagi soktuk. Pazarlik yapabiliyoruz mesela. Dun aksam bizi kaziklamaya calisan bir lokantada yari Farsca yari vucut dili 15 dakika kavga ettik. Zaten hello-good bye ceken turist severler de genellikle daha fazla İngilizce bilmiyorlar. Oturup yine yari Farsça yari vucut dili muhabbet ediyoruz. Cengiz zaten Kürtçe'den antrenmanli biz de yek du se car falan baslayip devam ettirdik. Dun Isfehan'in Imam Meydani'nda (Kizil Meydan'in iki kati devasa bir sosyal alan cok guzel bir yer.) bize cay ikram eden 27 kisilik aile ekibiyle 3 saat falan oturduk muhabbet ettik.
Isfehan'in gordugumuz diger Iran sehirlerinden bir farki da gece hayati olmasi. Tahran'da Tebriz'de falan saat 10'dan sonra canli bulamazken Isfehan'da gece 1'e kadar coluk cocuk herkes Imam Meydani'nda takiliyorlar. Evlerden piknik tupu cay geliyor, sabaha kadar hosbes.
Ha en onemlisini unutuyordum. Isfehan'dan bahsedip Emir Kebir Hostel'den bahsetmemek olmaz. Kucucuk hostelin sirin bir avlusu var. Bizim gibi sırtçantalı tiplerin tek durağı burasi imis. Avluda dunyanin obur ucundan Isfehan'a gelmis baska delilerle tanisilir, buraya kadar gezilmis yerler konusulur, gelecek planlari hakkinda fikirler verilir vs. Ucuzcadir kelle basi 10.000 tumen (10$) yatak ve kahvaltiya verilir. Iste bu hostelde 5 kisilik odalar vardir ve bildiginiz gibi biz 4 kisiyiz. 5 kisilik odaya 4'umuz yerlestikten 1 saat sonra odamiza bir besinci geldigini ogrendik. Gittim tanistim bildigin Türk. Marmara Universitesi'nde okuyor, simdi Pakistan sinirindan gecmis olmali. Benim yapmak isteyip yapamadigim seyahati yesil pasaportuyla yapiyor. Belki Hindistan'da karsilasiriz. Hostelde karsilastigimiz diger onemli tipler ise Hollanda'dan Tacikistan'a bisikletle seyahat eden iki Hollandali. Bogac'la uzun zamandir yapmak istedigimiz bisiklet seyahati yine kalbimizi pirpir ettiriyor. Sorularimizla boguyoruz ama tatli tatli her seyi cevapliyorlar.
Isfehan bayagi guzel sehir ama valla Iran baydi yani. Simdi buradan Yezd, Yezd'den Siraz sonra ver elini Hindistan.