Herbetiz bultan ya kodek!

Pazartesi, Aralık 5

Hayk Mammer

Derviş Sentekin'in leş gözüken (iyi anlamda) ama gerçekten kötü olan polisiyesi "Beş Parasızdım Ve Kadın Çok Güzeldi"den sonra leş polisiye arayışıma bir ara verecektim. O kadar kötü bir kitaptı ki bir süre kitap okumaktan bile soğuyabilirdim. İşin fenası kitapçıda duruyordum, sağ elimde Barış Bıçakçı'nın "Sinek Isırıklarının Müellfi" sol elimde "Beş Parasızdım Ve Kadın Çok Güzeldi" şansımı iyiden değil leş gözükenden yana kullandım ve leş olmayı becerememiş sıkıcının derinliklerine boğulmuş, okuduğum en başarısız diyaloglarla bezeli bir kitaptan yana kullanmıştım. (Dalgalar boyumuzu aşıyor geyiği hariç. Kitapdan aklımda tutacağım tek diyalog o oldu.) Kitabı okurken yazara "Yahu sen göz kırpıştırarak mı iletişim kuruyorsun? Bu kadar kötü diyalog yazmayı nasıl başardın?" diye sorasım geldi.
Neyse kitaptan hemen sonra "Sinek Isırıklarının Müellifi"ni aldım ve yaralı ruhumu tamir ettim. Barış Bıçakçı beni mest etti, içimi huzurla kapladı. Bu güne kadar yalnızca John Berger'da bulduğum huzuru ikinci bir yazar daha bana sağlayabiliyormuş. Üstüne bir de "Aramızdaki en kısa mesafe" patlattım. Sinek ısırıkları kadar olmasa da tatmin etmeyi başardı. Bir anı nasıl anı olur tane tane anlattı kitap bana. Beşer onar yıllık adımlarla tane tane gösterdi.
Bıçakçı'yla tamir olan ruhumu tekrar leş bir polisiyeye atmak için an kolluyorum ve uzun zamandır düşünüp başlamadığım işe başlama kararı aldım. F. M. İkinci serisine başlamak...
F. M. İkinci Kemal Tahir'in polisiyelerine yazdığı isim oluyor. Çevirdiği Mike Hammer (Kitapta geçtiği şekliyle Mayk Hammer) romanları bitince oturup biraz da kendisi yazmaya başlamış. Kemal Tahir kitapları 5 bin satarken F. M. İkinci kitapları 70 bin satıyor. Yazdığı beş kitapdan dördü Bir Mayk Hammer Romanı. Sonuncusu ise Merhaba Sam Krasmer.







Hiç yorum yok: